Tuesday, November 25, 2008

rikketikketik


Ik kan me inbeelden dat dit jullie maar vreemd in de oren klinkt, maar ge kunt niet geloven hoe vol verwachting de mensen rondom me naar deze dagen uitgekeken hebben. Niet enkel omdat er donderdag Thanksgiving wordt gevierd, maar vooral omdat er regen voorspeld was en die ondertussen ook langzaam goed op gang aan't komen is.
Zelfs ik vind het getik op het dak (dat ondertussen nog geen halve minuut duurde, maar kom, ze voorspellen meer voor vannacht en morgen) al best erg gezellig. Het vroege donker worden en eindelijk een keer die lange broek met slobbertrui kunnen uithalen, welliswaar nog met flipflops aan de voeten, maar straks haal ik toch zeker ook die comfy sokken uit hoor!
Hoe kan het gezelliger, Thanksgiving is voor de Amerikanen een groot familiefeest, waarvoor velen een heel eind reizen, waarop reuzekalkoens a'la Mr. Bean op tafel komen, met gestampte patatjes, rode bietjes, appelmoes, zoete aardappelen (yams) en een pompoentaart met slagroomtoefjes. Voor een keer staat de Amerikaan een hele dag in zijn keuken, helpen de gasten mee en eten het later samen op. En op de koop toe krijgen de Californiers dit jaar ook lekker echt gezellig winterweer.

Wij trekken er deze keer voor het eerst eens helemaal op uit, geen familiebijeenkomst of een vriendenonderonsje voor ons en zeker al geen geknoei in de keuken. We maken een echt minitripje, we zijn er nog niet geweest, het is maar enkele uren met de wagen en we kijken er allemaal al heel erg naar uit. Met zijn zeven naar ...