Thursday, August 28, 2008

Race #1 en Race #2

Spannend, spannend, spannend.
Het is goed een doel te hebben, het rennen geeft op zich al veel voldoening maar weten waar je naartoe wil lopen (lees: trainen) is toch nog veel leuker. Daarenboven kan ik zo weer nieuwe plaatsen verkennen en leren kennen. Daarom wil ik het komende schooljaar ook een paar wedstrijden lopen en omdat het rennen op de trails me het meeste plezier verschaft, zullen het hoofdzakelijk 'trail races' worden. Heb me net ingeschreven voor de eerste twee:
Dan heb ik nog twee halve marathons in het achterhoofd in dezelfde omgeving voor november en december en voor de lente van 2009 zit ik nog te broeden op een marathon. Een erg leuke en volledig in de natuur op wandelpaden is op het eiland Catalina, je reist eerst met de boot tot aan het eiland, wordt daar in de zeer vroege donkere ochtend in een klein haventje afgezet (al of niet zeeziek) en de enige weg terug is 42 kilometer te lopen tot het toeristenstadje waar de boot weer ligt te wachten. Geen auto zul je tegenkomen, wel kans op wilde bisons.
Een andere is Big Sur, ook van punt naar punt lopen (dus geen rondje) volledig langs de westkust boven San Francisco, adembenemend mooi maar op 'blacktop" of asfalt.
En het liefste zou ik het in companie doen, ben dus ook eerst nog op zoek naar een marathonmaatje. Tussen mijn loopvriendinnen maak ik weinig kans, de ene doet liever tri-athlons, de andere sukkelt van de ene blessure naar de andere en nog een andere vindt marathons echt veel te lang. Daarom zal ik een van dezer ook wel eens een loopvereninging uitproberen, de trailrunners interesseren me wel maar de ultraladies ook.
Plannen maken is plezant, vooral als ze ook nog haalbaar zijn.