Thursday, April 24, 2008

equivalente runs

"I,m so excited!" wou ik deze ochtend door de hele gym roepen en vertellen aan iedereen die het horen wilde dat de volledige loopband sessie zonder enige gewaarwording van pijnsignalen was verlopen.
Ik kon het zelf amper geloven, eindelijk!
Gelukkig had ik J. naast me die ook al sukkelt met blessures sinds Agoura en zich ingeschreven heeft voor de Nike women marathon begin oktober, J. die ondertussen op mijn aanraden ook al bij dezelfde fysiotherapeut is langsgeweest, jammer voor haar betaald haar ziekteverzekering niet voldoende terug en moet ze de bezoeken staken door te duur. En aan de andere kant liep ook al A. mee, moeder van drie kleine snotneuzen die ondertussen in de gratis kindercreche van de gym zitten tijdens haar dagelijkse workouts. En dan de madammen aan de balie, sinds mijn zotte drie uur elliptical van afgelopen zaterdag leven die ook al met me mee. Alez, ik mis mijn Team In Training maatjes nu wel maar ondertussen raak ik wel helemaal thuis in de gym.
En woensdag is onderhand zo mijn vaste dag om bij mijn fysiotherapeut langs te gaan. Na weer een goeie dieptemassage aan het slechte been en het bespreken van de afgelopen week heeft hij me een nieuw trainingsschema opgesteld voor de komende week en zijn we beginnen aftellen naar San Diego toe. Nog vijf weken maar.
Een blessure laten genezen en ondertussen verder trainen naar de grote dag is een hele uitdaging geworden, zonder hulp zou ik het nooit kunnen, dat is zeker. Mijn nieuwe grote doel is niet enkel de marathon volledig uitlopen en eindigen met een glimlach maar vooral die vier tot vijf uur kunnen lopen zonder pijn.
Sinds vandaag heb ik weer een sprankeltje hoop dat het misschien wel zou kunnen lukken, toch ben ik bang en daarom wijk ik ook geen centimeter af van wat J. me voorschrijft. Ik hou me keurig aan zijn cijfertjes.
En ja hoor, zaterdag ga ik weer op de elliptical maar nu niet voor drie uur aan een stuk, maar mag ik het verdelen in 1 hr. elliptical + 1 hr. buiten lopen + 45 min. elliptical netjes na elkaar, een equivalent van 16 mijl. Het zal trouwens ook de eerste keer zijn dat ik weer buiten zal lopen sinds de Agoura race, ik ben dus echt wel heel erg content.
En dan de zaterdag nadien, 3 mei, lopen we de langste trainingsafstand namelijk 20 mijl en ook die zal ik deels op de elliptical en deels op de baan doorbrengen.
Dus als ik er na deze vijf weken een zogenaamde ellipticalfobie aan overhoud, dan weten we tenminste allemaal hoe dat komt!