Friday, April 04, 2008

loophouding analyse


Zo ziet die analyse er dus uit, ja dit ben ik. Samen hebben we het nogmaals uitgebreid besproken en daarna heb ik mogen oefenen op de loopband, stap voor stap heeft de therapeut me daarin begeleid en wat eerst erg onwennig en gek aanvoelde ging algauw vlot en bijna moeiteloos. Behalve dan toen de snelheid goed werd opgedreven en wanneer het gesprek net iets teveel aan spraakconcentratie vroeg had ik de neiging om weer in mijn oude gewoonte te vallen. Normaal, oefening baart kunst en dat kan je niet zomaar na dertig minuten. Het wordt een werkje van enkele weken maar liever nu de oorzaak aanpakken dan blijven kwetsuren behandelen die door slechte gewoontes toch weer zouden terugkomen.
Anderhalf uur kreeg ik daar de volle aandacht, de loopcorrecties, een ultra sound dieptemassage aan mijn slechte been en daarna les in het intapen van de gevoelige knie voor morgen. Whaauw, heel nauwkeurig tape plakken terwijl ik mijn knieschijf moet wegduwen, een heel gedoe, ik hoop maar dat ik morgenochtend om half zes wakker genoeg zal zijn om dat even goed te doen. Alles is al keurig voor me op maat geknipt en ligt in een stapeltje klaar naast de stap voor stap procedure in beeld en uitleg. Dat naast mijn loopshortje, kousen, mijn TNT (Team In Training) trainingshirtje en lopersbh. en een potje vaseline (om op de gevoelige wrijvingplaatsjes te smeren, werkt evengoed als de bodyglide producten). In de keuken staat mijn rugzak klaar met mijn fuelbelt voor tijdens de looptocht, mijn trailloopschoenen met de timerschip al aan vastgemaakt (moet ik dat morgenochtend niet met bibberende ijskoude handen staan doen) en mijn bibnummer met veiligheidsspeltjes en een lange trainingsbroek met vest.

Nu lekker gaan slapen, om vijf uur uit bed, toilet, ontbijten met brood en smeerkaas en een kop koffie, toilet, tanden poetsen en in het donker het huis uit sluipen. Om zeven uur gaat het startschot, ik hoop tussen negen en halftien binnen te lopen na een ontspannende en fantastische 21 kilometer race door de Agoura Hills. Genieten moet ik doen zei de therapeut, over mijn loopcorrectie moet ik me morgen niet teveel aantrekken, de tapes zouden hun werk moeten doen, zo af en toe eens op concentreren mag maar vooral een onvergetelijke fijne eerste half marathon lopen als de ultieme voorbereiding naar 1 juni.
The Great Race of Agoura