Wednesday, February 06, 2008

My honored little Teammate.


Ze woont ver van me vandaan, heel toevallig volg ik sinds dag 1 haar verhaal en ondertussen werden we dikke vriendjes.
Britt Gezel uit Kumtich werd vorig jaar in februari ziek, ze schrijft "Ik heb de laatste tijd vele blauwe plekken op mijn benen. Ik ben wel een grote deugeniet maar nu is het erger dan anders. In het weekend kreeg ik ook vlekjes in mijn gezicht en nek. Mama wil hier toch even mee naar de huisarts."

De dag voor Valentijn valt haar bom,
Britt (4jr) heeft t-ALL (Acute Lymfoblasten Leukemie).
Er is geen tijd en ze wordt midden in de nacht in allertijd naar de Kinderoncologie van Gasthuisberg gebracht door mama, papa zit voor zijn werk in Afghanistan, de broertjes gaan bij Oma en Opa Woelie.
Er is paniek, ongeloof, hun hele leven valt in elkaar.
Een heel jaar ging het van de ene chemokuur in de andere, zware behandelingen waarbij ze telkens opnieuw heel erg ziek van werd, van de ene ziekenhuisopname in de andere, het gezinsleven viel stil.

Op Oudejaar kreeg ze de laatste zware behandeling.
Maar Britt bleef lachen en haar levenslust en dapperheid heeft haar tot vandaag gebracht. Ze gaat terug naar school maar moet iedere dag een hoopje pillen slikken, krijgt regelmatig een vingerprik, om de tien weken een chemopunctie en volgend jaar een nieuwe beenmergpunctie.

Maar Britt denkt niet aan die nare pillen en behandelingen maar denkt positief: wat ze wel mag en kan: "Ik mag vanaf nu terug ALLES eten : super goed dus, laat maar komen die garnalen, mosselen, preparé, ... Ik mag terug alles doen (behalve zwemmen), ik mag opnieuw naar de dansles en de turnles. Onze Crispy de poes mag terug binnen! Ik mag ook terug op vakantie gaan!"

Maar vooral ook dankzij het extra vele geld dat financiele middelen vrijmaakt waar anders geen geld meer voor is, ook al is het in dat verre Amerika, het heeft allemaal rechtstreeks positief gevolg voor de behandelingsmethoden in Europa. En Britt kan het weten want daar heeft ze bij het begin van haar behandeling met de dokter over gepraat.

Britt is mijn symbolisch honoreetje! Zij heeft de doorslag gegeven voor mijn deelname in deze geldinzameling, zij is op dit moment mijn kleine hartediefje. Zij is mijn Teammaatje.