Tuesday, January 29, 2008

Podrunner Intervals

Voor wie de start-to-run muziek gemist heeft maar ook voor wie zijn looptraining een boost wil geven, vanaf 1 februari begint Podrunner met een reeks van intervalmuziek gratis te downloaden. Ik gebruikte hun muziek al bij al mijn looptochtjes sinds ik de hele start-to-run reeks heb uitgelopen en iedere week kijk ik uit naar de nieuwe mix, al dan niet in mijn ideale BPM (Beats Per Minutes), maar omdat ik nu ook langzaam het interval trainen aan het uitproberen ben was ik al op zoek naar de ideale muziek daarvoor. Toeval wil dat mijn wens verhoord is en ik dus binnenkort de eerste mix kan gaan testen.
Er zou een reeks van negen weken volgen, iedere week eentje die je veronderstelt wordt drie keer in die week te lopen of wandelen. Voor de beginner zal het wandelen zijn op de tragere muziek en joggen op de snellere stukken, het wisselen telkens te herkennen door een typisch en goed herkenbaar geluidje. De gevorderde loper zal joggen op de trage muziekstukken en hardlopen op de snelle muziekstukken. Ieder in zijn eigen tempo dus.
Lopen met intervals is een erg populaire trainingsmanier om je algemene loopsnelheid te verhogen en je sterker te maken en het is een leuke afwisseling heb ik zelf al ondervonden, vooral als je noodgedwongen op de loopband staat (door de kletsende regen bijvoorbeeld) en aangezien ik daar geen hellingen op hoef te lopen is dat het ideale moment om met intervals de tijd te doden.
Leuk spelletje.
Allen uitproberen dus die Podrunner Intervals!
Linkje staat ook in de zijbalk onder DJSteveBoy met daaronder nog een andere link naar een gelijkaardige podcastreeks "van aardappelzak naar een 5K", niet zo pittig als Evy en ook niet iedere loopdag een andere mix maar toch ook wel bruikbaar hoor.