Tuesday, January 29, 2008

vakantiemomentjes

"Iedere dag moet een beetje vakantie zijn", dat is tegenwoordig mijn motto. Het leven is al kort genoeg, wordt al veel te vaak genoeg verstoord door onaangename gebeurtenissen en wie weet welke bom er morgen valt. Dus geen uitstel maar doen wat er nu kan.
Dat ligt in de kleine dingen hoor, ik wil gewoon voor het slapen even kunnen terugdenken aan mijn vakantiemomentje van de dag.
Vandaag was dat buitengewoon. Nu het gestopt is met regenen liep ik deze ochtend natuurlijk opnieuw in het park en in tegenstelling tot donderdag, toen ik daar de enige was, stond de parking vandaag goed vol en liep ik de ene loper of wandelaar tegen het lijf na de andere. Het was goed fris maar oh zo mooi, vogeltjes concerten en wel vijf coyotes en drie roadrunners voorbij gelopen, watervalletjes in alle formaten, al hoppend over stromende beekjes waar anders geen druppel water te zien is. En wat dacht je, weer liep ik naar de waterval, eens zien hoe die er nu wel moest bijstaan. Maar weer ben ik zover niet geraakt, het water kwam me in een sterk stromende rivier al tegemoet, te veel water om veilig en droog over te steken.
Maar het geluid van een ongerepte natuur geeft me vleugels. Geen iPod heb ik dan nodig en ook al ben ik moe, toch heb ik spijt om terug aan de auto te staan.
Nog even heb ik het gerokken door lang en uitgebreid te strechen en langzaam mijn bagel met pindakaas en jam op te eten en allemaal weer in dat heerlijk lentezonnetje!