Sunday, February 03, 2008

mijn marathon overeenkomst



Ik heb een groot gezin en tot hiertoe is iedereen kerngezond, we hebben het goed en er is tijd om te genieten van de fijne dingen, deze gedachte van zoveel geluk maken me soms angstig. Waar hebben we dit verdiend en hoe lang gaat dit schone liedje nog blijven duren?
Ik ben erg dankbaar en wil graag iets doen om anderen te helpen die minder geluk hebben in het leven. Zo durf ik wel eens een bankbiljetje door mijn autoraam steken als er weer eens een dakloze bedelaar aan het verkeerslicht staat, ongelooflijk wat een goed gevoel je dat kan geven, moet je ook eens doen! Soms stuur ik wel eens een ingevulde cheque om kankerpatientjes te steunen en ook stuurde ik al eens rechtstreeks een kadootje op naar een ziek kindje. Kleine gebaren die deugd doen in je hart.
Al een hele tijd ken ik de hier welgekende organisatie die op grote schaal geld inzamelen dankzij duizenden mensen die dat voor hen doen en die in ruil een professionele coaching en begeleiding krijgen voor het trainen naar een uithoudingsrace. De Ironman Triathlon is populair, de 100 mijl fietsen en de marathon. Grote uithoudingswedstrijden waarin je degelijke externe steun kan gebruiken. Zowel de trainingen als de wedstrijden zijn afzien. (Maar je mag ook halve doen en wandelen mag ook, dus voor elk niveau is er wel hoor!)
Als fervente loopster die ik ondertussen geworden ben wil ik ook tenminste 1 marathon hebben gedaan in mijn leven en waarom wachten tot later als ik er nu ook al klaar voor ben? Wie weet wat er volgend jaar boven ons hoofd hangt? Zo ging ik op zoek naar mogelijkheden, kwam ik op hun informatievergadering terecht, ontmoette ik daar zoveel toffe en leuke mensen dat ik snel mijn angstzweet voor het geldinzamelen ben verloren en me heb geengageerd om met hen naar een marathon toe te trainen en hem samen met hen uit te lopen! Oh ja, het wordt de San Diego Rock'n Roll full marathon op 1 juni 2008! De volle 42 kilometer loop je met life gebrachte muziek aan de kust.
Maar ik heb dus wel een overeenkomst aan mijn been, maar wel een goeie. Ik moet een minimumbedrag van $3000 dollar ophalen en een volledige 75% gaat rechtstreeks naar onderzoek van bloedkankers zoals Leukemie, Lymphomen, de ziekte van Hodgkin en Myeloom of beter gekend als de ziekte van Kahler.
Op hun website vindt je meer informatie over hun werking:
http://www.teamintraining.org/
Als mama van vijf gezonde kinderen wil ik deze actie (zowel het bereiken van mijn doelbedrag tijdens mijn training als de eindmeet tijdens de marathon) opdragen aan alle kinderen in de wereld die vechten tegen deze vreselijke bloedkankers. Mijn uithoudingsrace is niets in vergelijking met wat zij en hun familie moeten doorstaan, deze kinderen zijn in werkelijkheid de echte helden van ons team.
Ook aan jullie wil ik vragen om een gift te doen en dat kan snel en veilig via mijn online giften webpagina, ga maar eens kijken. (Heb de tekst ook in het nederlands vertaald, staat onder de engelse, speciaal voor jullie!)
http://www.active.com/donate/tntgla/ann
Op dit moment ben ik dolenthousiast maar ook wel bijzonder zenuwachtig, ik hoop werkelijk snel mijn doelbedrag bijeen te hebben, dan kan ik me volledig op de training concentreren. Het was erg lang geleden maar vanacht heb ik erg slecht geslapen, hersenwerk voor al dat teksten schrijven en hoe het georganiseerd te krijgen. Natuurlijk sta je dan met hoofdpijn op, maar die was in de namiddag snel verdwenen tijdens een looptochtje achter ons huis in de heuvels, bijzonder stil en rustig voor een zondag aangezien hele families voor de televisie hingen voor de Super Bowl.