Thursday, October 25, 2007

een mist van rook



Al dagen worden we verbannen van alle buitensport, als loopster mis ik mijn park (zie foto links deze ochtend genomen), ik zag dat de poorten weer open staan voor het publiek (worden afgesloten bij Santa Ana winden) en ging blij op weg. Veel verder dan een paar meter ben ik niet gegaan, de lucht voelde zo ongezond, na amper een paar minuten lag er een ragfijn laagje as op mijn truck. Terug weggereden en naar de gym, voor de zoveelste keer deze week, een gym die extra druk is.
Californie, een droom voor joggers, mountainbikers en wandelaars en die zijn nu allemaal verbannen om naar binnen te trekken in een geairconditionde ruimte om hun dagelijkse Work Out te krijgen, net als ik. Op school zijn ook alle sportactiviteiten en wedstrijden afgelast voor de hele week en ook die gasten zien we nu na de lessen naar de gym trekken.
Ook de kinderen werden op school vandaag weer binnen gehouden, direct bij aankomst moesten ze naar hun klas gaan, het was weer griezeling stil op de speelplaats.
Daarnet hoorde ik op de radio dat het inademen van deze lucht overeenkomt met het roken van een pakje sigaretten op een dag. Laat ik dan maar beter binnen blijven hey!
Vijftig minuten treadmill (loopband) heb ik er opzitten vandaag, ik heb rustig goed doorgelopen en af en toe eens goed bergop. Toen ik eraf stapte voelde ik net alsof ik een uur op een trampoline had staan springen, ik was mijn balans kwijt en kreeg mijn voeten niet meer omhoog, dat gevoel duurde nog een hele tijd, het korte stukje naar de auto wou ik lopen maar dat lukte niet, gek toch.
Daarnet bracht een mailtje het bericht dat de Trail Race van zaterdag wordt uitgesteld naar ergens in januari, jammer en ook niet, want nu kan ik nog wat langer oefenen op de lange stukken bergop, of misschien moet ik nu maar ineens gaan voor de halve marathon?
(Runners,
Due to poor air quality due to the fires, we will be postponing the event to a later date. While we know it's an inconvenience to everyone, it's the safest and most responsible choice to make.Please check your emails and the website for the new race date. We will be working with California State Parks and National Park Service on the new date. Most likely this will be in January. But we will inform everyone of the new race date, once it is confirmed.So stay indoors and keep the firefighters in your thoughts.)