Tuesday, October 30, 2007

de frisse ochtendlucht

Wat heb ik die frisse lucht gemist! Sinds zaterdag heeft een zachte regenbui de lucht weer zuiver gemaakt en sindsdien kwamen er ook geen rookwolken meer overdrijven.
Dinsdag, loopdag en weer in het park, mijn park, zo voelde dat toch.
Ik ging maar voor een uurtje, op het gemakje, maar het werden uiteindelijk zeventig minuten waarin ik na rustig ingelopen te hebben de tocht naar en terug naar de waterval helemaal lopende heb afgelegd, zonder stappen of puffen en zonder buiten adem te raken, wat ben ik nu fier op mezelf. Eerlijk, wat een weekje met het wat rustiger aandoen, voor een leuk resultaat heeft. Maar vooral de bijzonder frisse lucht, de geur van de salie en andere kruiden, deden me zoveel goeds dat ik helemaal niet aan wilde dieren heb gedacht. Wel moe, erg moe, ik wil dus snel in bed, nog wat lezen en in slaap vallen als een roosje.