Friday, May 04, 2007

lastminute actie


Toch wel wonderlijk, een vinken koppeltje heeft in twee dagen tijd een supernestje gebouwd in de adventskrans die ondertussen ook al paaskrans was en nu dus een vogelnestjeskrans is, aan onze voordeur waarlangs we iedere dag met zijn zevenen in en uit het huis wandelen. Zelfs met piepkleine witte bloemetjes die er van tussen piepen.
Na een nachtje slapen was de zere kuit al stukken beter, toch nog niet helemaal over, ook deze ochtend voelde ik nog enige overgevoeligheid en een ongewone stijfheid. Daarom ben ik zoals het als verstandige sportster hoort vandaag niet gaan rennen. Daarbij hadden we hier thuis een spoedvergadering in de ochtend en moesten er nog dingen in allerijl geregeld worden.
Een misverstand over de organisatie van het toernooi voor Catherine in San Diego en ook wel door ons eigen nogal slordige en laattijdige organisatievermogen bleek het arme kind niet tot daar te geraken en ook geen verblijf te hebben als we niet zelf eens rap in actie gingen schieten. Zo nam Bert in spoed een dag verlof en vertrok met haar op de middag richting zuiden om de eerste wedstrijd van acht uur in de avond te kunnen halen, wat trouwens maar net lukte. Daar gaat hij met haar ergens overnachten en zal ik met de rest van de kroost morgenochtend ook vertrekken om er allemaal samen een superkorte vakantie van te maken.
Het is de eerste keer sinds we hier wonen dat we ergens anders zullen slapen dan thuis, raar maar waar. Benjamin denkt zelfs dat het de eerste keer is dat hij op hotel gaat slapen, hij vindt dat dus super spannend en voor zijn part had dat ook gerust naast de deur gekund. Maar nee, we gaan nog verder met het plezier, het is zelfs eerst een paar uur rijden, met het naar gewoonte erg drukke verkeer en bijhorende files zullen dat er heel wat meer zijn, en het hotel is aan de oceaan, het heeft een pracht van een zwembad, een fitness en een spa-resort en het geheel heeft een tropisch en hawaiaans karakter dat we ons dankzij deze lastminute reservatie met een goeie korting konden permitteren, voor 1 nachtje dan toch.
Een blitsvakantie dus, waarmee ik net als mijn jongste zoon even content ben. Er heel eventjes tussenuit en eens in een ander bed mogen slapen, ook al zijn we daar voor de Waterpolo County Cup en zullen we dus ook en vooral rond de schoolzwembaden hangen, omdat we ons kunnen splitsen als gezin zal iedereen wel wat kunnen genieten. Het hoogstnodige in een sportzak, de koffer in, gps opzetten en met een volle Chevy wegwezen, eerst nog snel langs mijn eigen fotografieklas die ik voor een keertje zal missen, wetende dat het volgende week al de laatste les is, dus eerst rap eens gaan checken of ik alles weet en heb voor mijn uiteindelijke portfolio, ik zal het dan wel inhalen in de komende werkweek, een klein offer dat ik graag breng.

Labels: