Friday, May 11, 2007

out and back

He he, vanmorgen weer mijn toerke gelopen en het ging weer beter en beter. Een dikke drie kwartier door het park waarbij ik iets meer dan 8k heb afgelegd, zonder haperen en dit deels door het iets frissere weer, wat temperaturen toch voor een invloed op je hebben. Als het superheet is gebruik ik veel te veel energie voor het op peil houden van mijn lichaamstemperatuur en kan ik bijlange zo vlot niet vooruit geraken.
Ook merk ik hoe mijn gedachten tijdens zo een loopuurke een eigen leven gaan leiden, terwijl ik in de begindagen van mijn mijn start-to-run lessen me echt moest concentreren om het vol te kunnen houden, denk ik daar niet meer aan en is het net alsof ik op wandel ben, iets waar ik vroeger al die lange afstandslopers zo om benijdde, gek he!
Zo was ik in mijn eentje in een soort droomtoestand het komende weekend aan het overlopen, er staat weer heel wat op spel en dan vertel ik nog niet alles.
Zondagnamiddag hebben we een concert in het Civic Arts Plaza bij ons in de stad, een groot en mooi 'cultureel centrum' zoals ze in dat in Belgie noemen, maar zoals alles in Amerika is het hier natuurlijk veel grootser. Ook het concert is een benefit voor de High Schools en Alexander en Kara gaan weer meezingen met hun koor en het wordt gegeleidt door Dick Van Dyke. Dat is de acteur - zanger uit Marie Poppins. Ze zullen ook de bekende liedjes brengen zoals Chitty Chitty Bang Bang, m.a.w. we weten nu al dat het opnieuw de moeite zal zijn.
Zaterdagavond heeft ons koppeltje de Prom, heel wat van hun vrienden studeren af van de High School en dan is er het groot feest op school, voorafgegaan door een etentje. Maar natuurlijk is ook dat groots en chique, niet zoals wij dat gewoon zijn om te doen. We moeten weer diep in de zak tasten en dat vinden we moeilijk vooral omdat we zelf daar nooit zoveel geld aan zouden uitgeven. Maar begrijpen doe ik mijn zoon natuurlijk wel, hij wil erbij horen en hij heeft nu toch wel leuke vrienden en ondertussen is hij al zodanig geintegreerd dat hij zelfs geen moeite meer heeft om het geheel te leiden en organiseren. Maar hij zal een deel zelf betalen, dat wil hij zelf omdat hij ons ook kan begrijpen nadat ik daar al vaker met hem over heb gepraat. Zo gaat hij straks met Kara zijn huur tuxedo ophalen, de bloemencorsages zijn besteld en ook de Hummer limo waar ze met zijn 25 zullen inpassen. Een grote troost voor ons is dat we ons geen zorgen hoeven te maken over veiligheid. Ze worden aan de deur opgehaald en de chauffeur wacht aan het restaurant en de school en ze worden na afloop weer thuis afgezet. Ook op school is er strenge bewaking, enkel Juniors en Seniors en niemand boven de 21 jaar, ze mogen elk een gast meebrengen en daarvoor hebben wij als ouder toestemming en verantwoordelijkheid moeten tekenen. Maar dit alles heeft natuurlijk een prijskaartje waar ik liever niet aan wil denken. Zo zie je maar dat kinderen het vaak anders doen dan hun ouders, we zullen dit maar aanvaarden.
En dan vanavond heb ik zelf een date met Bert, mijn beurt dus deze keer. Om de lancering van Spiderman 3 en Surf's Up te vieren zijn alle medewerkers en een partner uitgenodigd op een WebParty in de House of Blues in West Hollywood. Ook dat zal volgens Hollywoodiaanse normen weer de moeite zijn, nu nog uitzoeken wat ik ga aandoen, een jeans met zwart topje zal het minste opvallen, maar anderzijds heb ik ook wel zin om eens een van mijn jurkjes te dragen maar dan zie ik er altijd zo europees uit, of misschien moet ik me dat gewoon niet aantrekken zoals de schotse collega die altijd in zijn kilt komt op feestjes.