Wednesday, March 07, 2007

5k naar 10k les 23


"Ik heb wat te vertellen" dat is toch wat Evy denkt dat ik dat nu ga uitschreeuwen. "Ik heb deze ochtend een heel uur aan een stuk gelopen!" Een mijlpaal noemt ze dat. Dat is het ook, afgezien van het feit dat ik tegen het einde toch wel twee keer naar adem moest happen bij lange stukken bergop, ik moest gewoon heel eventjes gewoon stappen om mijn hart weer tot bedaren te brengen, ik kon er echt niet aan doen, hoe hard ik mijn best ook heb gedaan.
Toch ben ik wel blij met mijn prestatie, als ik zie welke afstand ik op een uur afleg, is dat exact het dubbele van wat ik op een halfuur doe, dat wil zeggen dat ik zelfs bij deze dubbel lange afstand hetzelfde tempo kan aanhouden en daar ben ik tevreden mee. Ook al omdat ik voel hoe snel mijn hartslag en ademhaling weer op normaal ritme komen want zo weet ik van mezelf dat mijn conditie er heel hard op vooruit is gegaan.

Wat een iPod en een paar toverschoenen toch kunnen doen, want zonder, heel eerlijk, had ik het niet volgehouden, nu weet en zie ik wat ik doe en het is nog plezant ook.

Ik begin wel last te krijgen van serieuze en lelijke eeltplekken aan de binnenkanten van mijn voeten ter hoogte van mijn dikke teen, misschien binnenkort toch nog eens langs de nailspa gaan? En wat is nu wat eelt vergeleken met een slanker en steviger figuur?

Labels: ,