Monday, February 26, 2007

5k naar 10k les 19

Jawel, skikledij in stapels nog op de grond en toch ging ik nog eerst een rondje lopen met Evy in de iPod. Tegen mijn verwachting in was ik helemaal niet stijf of moe van gisteren op de skilatten, integendeel, vol energie en strijdlust had ik erg veel zin in dit half uurtje.
Want meer was het niet, 35 minuten goed tempo houden, dat was de kern. In de veronderstelling dat ik eerst had opgewarmd en ook erna nog even uitloop en stretch. Geen probleem, ik weet ondertussen hoe dat moet en doe dat rustig en zo onopvallend mogelijk. Bij het binnenrijden van het park liep een andere vrouw stevig door te stappen en erg energiek met haar beide armen te zwaaien, erg goeie oefening denk ik, maar zelf heb ik er toch moeite mee om zo gek te lopen doen. Ik hou het liever rustig en gewoon.
Hoe langer ik loop, hoe vaker ik dezelfde andere lopers, joggers en wandelaars tegen kom, ook zij blijken me te herkennen, erg leuk is dat, het geeft me het gevoel erbij te gaan horen.
Met spijt kijk ik al uit naar de laatste tien lessen, drie tot vier weken en dan ben ik Evy af, dan moet ik alleen verder. Maar ik voel dat de basis gelegd is en ik zeker en vast een weg zal vinden om verder te gaan op deze gezonde wending in mijn leven.

Labels: ,