Friday, March 02, 2007

5k naar 10k les 21

Ik hou het kort, beloofd.
Weer een wat kortere looples toch niet minder intensief dan de vorige keer, maar om eerlijk te zijn, heb ik me niet altijd volledig gegeven van wat er gevraagd was, een beetje luiheid en ook wel nog een beetje vermoeid van de laatste keer. Ik moet het toegeven, met die 10 km in de benen heb ik het toch wat moeten voelen, mijn lichaam is er blijkbaar toch nog niet helemaal klaar voor.
Zo werd het vandaag 38 min. waarvan de eerste 7 opwarmen was en de laaste 7 rustig uilopen. Houden we over een fikse les van 24 waarin er zes versnellingen ingebouwd zaten, telkens in een groepje van drie. De eerste versnelling duurde 30 sec., twee minuten tussen, dan eentje van 1 min., weer twee minuten tussen en ten slotte nog eentje van anderhalve minuut. Dit herhaalde zich nog eens tegen het einde van de les. Niet zo moeilijk, maar ik had er niet zoveel zin in vandaag, zo versnelde ik telkens wel wat maar heb me niet volledig gegeven, de hellingen mochten de inspanning wat compenseren.
Twee dagjes rust, ik ben er best wel blij om en ik weet nu al dat ik er maandag weer helemaal klaar voor zal zijn! En nu de douche in en aan mijn dag beginnen.

Labels: ,