Wednesday, March 14, 2007

5k naar 10 k les 26


Toen ik deze ochtend bij het opstaan uit mijn slaapkamerraam keek, zag ik enkel en alleen een dikke mist overhangen, je gelooft het of niet, maar ik was o zo blij. De warme temperaturen van gisteren waren bij deze verdwenen en zo had ik het volste zelfvertrouwen om vandaag met Evy meer dan een uur te gaan rennen. Ze had me er eergisteren al over verteld in de podcast, dat we weer onze grenzen zouden gaan verleggen. Net zoals we vorige week woensdag een uur aan een stuk hadden gelopen, deden we dat vandaag opnieuw maar dan nog vijf minuten langer en volgende week woensdag doen we dat nog eens met terug vijf minuten extra! Wie kan dat geloven, ik die vijf maanden geleden met moeite enkele minuten al lopende aan elkaar kon breien?
Vanop de parking ben ik terug buiten het park gelopen en dan de hele Dos Vientos toer van enkele weken geleden, maar dan eens in tegengestelde richting. Onderweg wemelde het van de slakjes die ik handig heb ontwijkt, het gaf me de nodige afleiding, veel tuinmannen, heel veel zelfs en allemaal waren ze bezig met het strooien van de plantsoenen en het aan en afzetten van de sprinklersysthemen. Terug bij het park had ik nog een kwartier te gaan, dus deed ik ook nog maar eens mijn oude vertrouwde toertje over de paden, het deed deugd aan mijn enkels en benen. Op de voetpaden lopen vermoeid me meer dan de onregelmatige zandpaden. Wist je trouwens dat we oorspronkelijk allemaal paden lopers waren? Dat het de enige manier van verplaatsing was en de mannen ook zo jacht moesten maken op wild? Het zou zelfs de meest nauurlijke en efficiente workout zijn voor ons! En de goedkoopste!
En kijk, hieronder een handig overzichtje sinds het gebruik van mijn super de luxe Nike+ met iPod sensor, het eerste streepje is van 30 december, het laatste van vandaag. Zo zie je heel duidelijk dat nu de afstanden langer worden ik ook maar een keer per week een lange training heb, prachtig niet?

Nog wat, via mail kreeg ik de volgende link doorgestuurd, lees het maar eens, vooral al diegene die ik tot hiertoe nog niet heb kunnen overtuigen om te starten, weeral een reden erbij om het toch eens te proberen!

Labels: ,