Friday, March 09, 2007

5k naar 10k les 24

Pfff... nu had ik echt eens geen goesting om te gaan ze, mijn benen zijn duidelijk meer vermoeid van die lange stukken op woensdag en vandaag blijkt die er zelfs nog niet helemaal uit te zijn. Maar de plicht roept, eens ik me ergens achter heb gezet wil ik dat ook met vrucht beeindigen, zo zit ik nu eenmaal in elkaar, daarin falen zou me nog meer neerhalen dan met zware benen beginnen aan een looptraining. Zo trok ik toch maar weer richting park.
Terwijl de zon zich al van zijn strafste kant liet zien aan ons huis, hing er daar een koel deken van mist, mooi en fris, alvast een goed begin om weer eens te gaan zweten zonder oververhit te raken. Gelukkig was de les vandaag weer wat minder zwaar en ging ik eerst samen met Evy opwarmen en stretchen, altijd leuk als er zo iemand door u oortjes zegt wat ge moet doen, dan moet ik zelf niet zo hard nadenken en plannen en kan ik me concentreren op het spotten van coyotes. Zo zat ik me te bedenken dat ik er de laatste weken geen meer heb gezien, daarentegen wel zeer veel konijnen en eekhoorntjes, blijkbaar passen die twee niet zo goed samen, of toch, om op te eten dan! Misschien zijn die dieren al lang aangepast aan het zomeruur, het is alweer wat vroeger licht en trekken dus wat vroeger naar hun slaapplaatsen voor overdag. En he, net als ik daarover tegen mezelf zit te filosoferen zie ik er een in de verte naar me staan kijken, nog een late opblijver misschien? Dit weekend gaan wij trouwens al naar het nieuwe zomeruur, drie weken vroeger dan we normaal doen, want eigenlijk waren wij altijd een week later dan europa en nu gaan we eens lekker eerst zijn ze! Voor mij geen probleem, ik ben er klaar voor, alhoewel ik niet zo goed uit mijn bed kan, om te gaan lopen zal het toch weer wat frisser zijn en dat mag.
Zo, na dat stretchen moest ik dan van Evy 24 minuten goed op tempo lopen terwijl ze om de twee minuten een versnelling aankondigde van 30 seconden alles geven. Daarin heb ik wel eens goed gezondigd, 'k ben wel wat sneller gaan lopen maar 'k heb niet alles gegeven, zal voor een andere keer zijn. Daarna was het nog een vijftal minuten rustig uitlopen en na de podcast op eigen houtje nog eventjes stretchen.
Voila ze, 'k heb het toch maar weer gedaan, ben er nu vanaf voor vandaag en loop toch met geen schuldgevoel rond, plus dat nu al die vermoeidheid verdwenen is en ik fit en vrolijk de nieuwe dag tegemoet kan gaan, "Oooh is het weeral vrijdag???" vroegen de kinderen zich verbaasd af in de wagen, zelfs voor hen vliegt de tijd, en nu al, wat gaat dat worden als ze ouder zijn?

Labels: ,