Tuesday, December 12, 2006

start to run les 20

Les 20! Ik kan het bijna niet geloven, maar wat nog minder geloofwaardig is, zijn de vier keer 8 min. die ik zomaar uitgelopen heb vandaag, zonder problemen! Te bedenken dat ik de eerste lessen die 2 min. en dan die 3 en zomeer soms echt afmattend vond, doe ik het nu zonder moeite. Ik die in het begin die korte opwarmstukjes zo hard nodig had, kon nu ineens dat lange stuk uitlopen zonder buiten adem te raken, daarbij waren de op-adem-komen-stukjes ook zeer kort, na de eerste acht was het slechts 1 min. wandelen, na de tweede acht kreeg ik 2 min. en na de derde acht was het weer maar 1 min. en dat was echt ruim voldoende, gek hoe mijn lichaam er zo aan gewoon geworden is!
Die start-to-run lessen werpen echt hun vruchten af, het zeer langzaam opbouwen en dan die week dat het echt veel makkelijker was geven je lichaam de nodige tijd om telkens te herstellen van de inspanning en je met kleine stukjes week per week sterker te maken. Ik voel het, ook al is er amper een kilootje af, ik voel me iets minder blubberen, als ik nu ook eens wat minder zou eten en snoepen komt mijn figuur wel weer goed, daar geloof ik wel in, al zal ik er nooit meer uitzien als een hippe twintiger met een wespentaille. Toch wel gek he, dat eens je de kaap van de veertig over bent, alles wat rechter wordt en minder stevig is, de extra's er zo aanvliegen ook al is je eetpatroon niets veranderd, toch wel een zeer zichtbaar teken van ouder worden.
Maar niet getreurd, want ik voel me op en top leven, dat lopen doet me goed, ik wordt het niet beu en de natuurparken worden mijn tweede thuis, wat was ik benieuwd hoe het er zou uitzien na die fikse regenbui van afgelopen zaterdag. De kruidige aroma's overvielen me al bij het uitstappen en tijdens het lopen kregen mijn openstaande longen een gezondheidskuur, zuurstof gemengd met al die kruidengeuren, dat kan toch niet ongezond zijn he?

Labels: