Sunday, November 19, 2006

start to run les 10


Het begin van de nieuwe week -of lessenreeks van 3- begint op een zondag nadat ik twee dagen vrij van lopen heb gehad. Zo langzamerhand begin ik door te hebben dat die altijd wat minder zwaar is, maar ik vind dat best wel goed zo.
Het duurde welgeteld 24 min. Het begon met 1 min. lopen en 1 min. wandelen, daarna 2 min. lopen en 2 min. stappen en toen drie keer 3 min. lopen en 3 min. uitwandelen. A Piece Of Cake!
Ik zou vandaag langs het strand gaan lopen, logisch want het is weer een prachtige warme dag met weeral zeer goede surfcondities. De Vanbrandekes willen dus weer gaan surfen.
Zeer vroeg was 'the gang' al uit de veren zodat om 8u. deze ochtend een volgeladen wagen de oprit verliet, richting Ventura. Eerst nog even langs het zwembad van Ventura College waar Catherine een waterpolo toernooi heeft en rap een wedstrijdje moest spelen, daarna is het nog maar een scheet verder tot aan onze welbeminde surfspot.
Maar ik ben niet mee, een beetje zielig achtergelaten want ik had echt wel zin om weer eens die golven te gaan trotseren, maar met vijf kinderen in de keet is er altijd wel kans dat er wat tussen de stokken vliegt, Benjamin is een beetje ziek. Gisteren was hij al niet in zijn normale doen en deze ochtend begon hij zijn dag met koorts. Zoals gewoonlijk -en dit is iedere dag- kruipt hij rond 6u bij ons in bed, als papa uit de douche komt huppelt hij daar meestal onmiddellijk achterna om samen de tafel te gaan dekken, deze ochtend bleef hij lusteloos en vermoeid liggen, ik moest er dus niet meer naar raden, mijn hand op zijn voorhoofd voelde het, onze kleine man zal vandaag niet veel verder geraken dan de sofa en mama ook al niet.
Toch ben ik vlug mijn tiende les gaan uitlopen op het trail achter de deur. Eens de Vanbrandekes bende de deur uit was, keek Ben naar zijn lievelings Scooby Doo film en vooraleer die eindigde, was mama alweer terug en hij vond dat best zo, lekker onder zijn dekentje in de zetel.

Labels: