Saturday, October 14, 2006

pumpkinbread


In Helenas klas zitten een aantal kindjes die super snel en snugger zijn, die worden af en toe eens apart genomen om eens wat extras te doen, wat extra moeilijke oefeningen of ook wel eens iets plezant, zoals gisteren vrijdag.
Zo gingen ze al die maten en gewichten eens toepassen en hoe kan je dat beter doen dan door te koken. Daarbij wou ik wel helpen, had ik de juf beloofd. Zo gezegd, zo gedaan en of ik soms ook een broodbakblik had om te gebruiken? Ja hoor, ik heb er pas 4 nieuwe gekocht, heb ook nog mijn 4 oude Belgische blikken en dan heb ik ook nog 2 grotere, af en toe bak ik wel eens en dan kom ik met eentje niet toe. Ze kon het bijna niet geloven, zij had er net geteld 1 dat ze nog maar 1 keer had gebruikt, ze biechte ook ineens maar op dat ze eigenlijk nooit bakte. Maar zij was de juf en ik de helper, dus hield ik me in de positie waar ik hoorde te staan, zo moeilijk is pumpkinbread nu ook weer niet.
Alle ingredienten goed uitmeten, bijeen gooien en roeren. Maar er was enkel een eetlepel om te roeren en er was te weinig bloem. Maar als echte koks wisten we daar wel een mouw aan te passen, de kinderen vonden het in ieder geval super leuk (kijk maar) en iedereen vond het erg lekker.
En ik? Ik ken er weer wat heel traditioneels bij, "pumkin bread" tijdens de herfst in de Halloweentijd. Ook thuis vinden ze het erg lekker, er was nog een brood over en dat nam ik mee naar huis. Gelukkig, want toeval wil dat ik net geteld een half uur op voorhand wist dat de Japanse gastzus van Alex onderweg weg naar ons thuis voor een kort blitsbezoekje, zo kon ik ze alvast wat amerikaans laten proeven.

Labels: