Thursday, October 05, 2006

de dag

Het duurde maar 55 min., een klein uurtje 30 kinderen van 10 leiden in de productie van hun kunstwerkje. Met zijn tweetjes deden we de klus, als twee mama's voor de klas. Leuk, ontspannend en verrijkend. Dat doen we zo twee keer per maand en alles is keurig voorbereid via onze vormingsdag een keer per maand. Alvast initiatief 1 dat een goede keuze is.

En dan ging ik op stap, vol goede moed zou ik snel wat informatie inwinnen in een plaatselijke Gym, mijn lichaam kan het wel gebruiken, ik heb er de tijd voor en het zou goed zijn voor de geest.
Zelfbewust stap ik het gebouw binnen waar ik onmiddellijk wordt begroet door een goed gespierde jongeman, dat kon al niet meer stuk. Zou ik wat uitleg kunnen krijgen en hoeveel het kost en zo? Natuurlijk, een hele vragenlijst kreeg ik voor me, maar zo zelfzeker was ik nu ook weer niet om me zomaar bloot te geven, mijn voornaam en daarbij stopte ik al. Geen probleem, wat uitleg die me eerder beperkt leek en het prijskaartje, maar meer hoefde ik niet meer te weten, het gaat me dus heel wat kosten en daarvoor is mijn motivatie nog net niet hoog genoeg.

De volgende stop werd Linens en Things. Al jaren is onze matras dringend aan vervanging toe, in rekening genomen dat je die om de 10 jaar moet vervangen zijn we met ons 18 jaren al lang overtijd. Om het oude ding wat nieuw leven in te blazen zal een set nieuwe kreukvrije lakens wat moeten helpen, een nieuwe matras weegt me wat teveel om alleen te doen, maar staat wel op het lijstje.

Op naar Victoria Secret, ondanks hun oerslechte verlichting in het paskamertje waardoor alles er nog erger gaat uitzien dan het al is, hou ik ondertussen wel van de stijl en de goede pasvorm aan een redelijke prijs. Mijn model en maat kende ik al, dus die paskamer duurde maar heel erg kort, een nieuw kleurtje kiezen en betalen.

En toen was het tijd voor de kinderen, tijd om samen een vieruurtje te eten en voor al die andere dingen waar avonden goed voor zijn.