Thursday, September 21, 2006

Dutch shopping

Het voelt goed nu ik niet meer gebonden ben aan mijn dagelijkse engelse lessen zoals vorig jaar, nu schijn ik alle tijd van de wereld te hebben. Zoals ik me de eerste weken als een achtergelaten vogeltje voelde in de ochtend, zo maakte dit langzaam plaats voor een vrij en alles kan gevoel. Ook al zijn maandag en dinsdag helemaal opgevuld met de steeds wederkerende, vervelende, wekelijkse kuis- en verschoonklus, woensdag, donderdag en vrijdag is er plaats voor andere dingen.
Straks ga ik Hollandse boodschappen doen, een verkoper komt met zijn kleine vrachtwagen bij iemand aan huis en brengt enkel typisch nederlandse koopwaar mee. Ik probeer het uit, als Belg hoor ik wel niet helemaal in het beeldje van vrolijke Hollandse dames, drop en pepernoten interesseren me niet, maar wel kijk ik uit naar de hagelslag en gouda kaas. En blijkt zijn stopplaats vandaag hier maar net achter de hoek te zijn!
De tip kwam van een mama van een klasgenoot van Alex, Hollanders die hier hun achtste jaar wonen. De twee jongens praten nooit nederlands met elkaar, ze denken van elkaar dat ze dat niet meer kunnen, en te weten dat ons gezin en hun gezin thuis nederlands praten! Tieners!

Labels: