Monday, August 28, 2006

zoektocht naar een cursus

De ene dag ben ik vol enthousiasme om me op kooklessen te gaan storten, "vegetarian" of "organic" of misschien wel Mexicaans of gewoon gezonde keuken. De andere dag bedenk ik dat ik beter van de nood een deugd kan maken en ineens een kapperscursus kan gaan volgen. Maar geen van de twee vind ik in de buurt, laat staan op redelijke tijdstippen om te kunnen combineren met mijn gezin.
Want dat is wel mijn voorwaarde, dat niemand eronder moet lijden, dat ik thuis kan zijn als de kinderen van school gehaald moeten worden.
Toch zou ik graag iets doen, om de weken te doorbreken, om eens tussen de mensen te komen en nog wat bij te leren. "Voluntering" zal ik bij overvloed kunnen doen, op school hebben ze heel veel ouders nodig voor verschillende taakjes, heel wat projecten draaien trouwens enkel en alleen op vrijwillige ouders. Maar ik wil oppassen voor teveel, helpen op school is leuk maar het kan ook al snel vervelend worden, vooral als je de indruk krijgt dat je het slaafje van de klas wordt. Ik wil trouwens ook nog iets van mezelf, zonder de kinderen in de buurt, zonder die eeuwige ouderlijke rol, werken kan en mag ik niet met mijn visum, "subject to deportation" staat er ergens geschreven, maar bijleren mag altijd, ik moet het enkel nog zien uit te vissen waar en hoe.