Sunday, April 09, 2006

Poppies


Normaal zou de regen al verleden tijd moeten zijn, maar dit buiten moeder natuur gerekend want zij beslist er anders over. Af en toe, met gelukkig lange tussenposen van enkele dagen, valt er nog een stevige bui. Op rotsige hellingen waarvan ik dacht dat er buiten een eenzame cactus niet veel meer kon groeien ontpopt zich nu een oase van groen. We kijken uit op een helling waar elke dag meer en meer Californische Poppies openbloeien, een bloemetje waarvan ik dacht enkel te kunnen zien in het befaamde Antilope Valley, het plantje pronkt met de titel van Californian Stateflower.
Een bloemenveldje ontpopt zich waarachtig als verrassing zomaar voor ons deur.
Hehe, wat een gelukzak ben ik toch denk ik dan, behoudt en respect voor natuur en streekeigen planten zijn altijd al mijn stokpaardje geweest, deze ontdekking maakt me dus een gelukkig mens.