Friday, March 31, 2006

transmission


Ik wist het, echt waar ik wist het.
Ik wist het dat het serieus ging zijn, ik rij nu toch al lang genoeg om te voelen wanneer er echt iets mis mee is, die remmen waren maar een bijkomend probleem.
Bij dat schokken had ik altijd het gevoel om te gaan ontkoppelen, maar dat kan je niet bij een automatische versnelling, daar heb je enkel een gas en een rempedaal en die laatste is tegelijkertijd de ontkoppeling. Onze eerste vrees was dat er wat mis zou zijn met die automatische versnellingsbak, spijtig genoeg hebben we nog gelijk ook.

Tijdens de testrit in de garage heeft hij het volledig begeven en is hij uitgevallen, gedaan ermee. Ben ik even blij dat ik dat zelf niet voorhad midden op de baan. Er moet dus een nieuwe in, een "reconditioned one" of ene die in het fabriek opgekuisd en weer als nieuw is. Over de kost wil ik het liever niet hebben, ik ben al misselijk genoeg. Tegen dinsdag zou hij weer moeten bollen.
Gelukkig mogen we de "rental car" nog altijd gebruiken, de kinderen vinden het de meest fantastische wagen, omdat hij schuifdeuren heeft en een groothoekspiegeltje zodat ze mij goed kunnen zien, maar eigenlijk dient dat om ik hen goed te kunnen zien.