Thursday, March 30, 2006

the rental


Natuurlijk voelen ze zich nu schuldig, omdat ik met een probleem gekomen ben maar er nog niet vanaf ben zodat ik deze ochtend weer terug kon, de derde dag in rij. Bij aankomst hing er een vies luchtje van verhitte remmen rond de wagen. De man rijdt de Chevy een beetje achteruit en dan weer vooruit, de parkeerstand en de remmen, er is duidelijk een probleem, de trommelrem die blijft plakken, maar het is onduidelijk vanwaar de oorzaak.

"What do you think if we organise a rental car for you?"
"Do I have to pay for it?"
met een zeer verontrust gezicht
"Oh no, it's on us. We feel very sorry we couldn't solve your problem! We try to find out what causes the problem and give you a call before we do anything."
Zo wordt ik keurig opgepikt door het verhuurbedrijf en nadat mijn BE-rijbewijs en creditcard goedgekeurd zijn krijg ik een wagen toegewezen.
Ok, 't is eens leuk weer met iets anders rond te toeren, de kinderen vinden het fantastisch en ikzelf geniet ook. Het verbaast me steeds hoe snel ik aan andere wagens wen, van automatische versnelling naar handmatige koppeling, van gigantisch formaat naar compact en dan weer omgekeerd. Zo hebben slechte tijden altijd wel een positief kantje.