Tuesday, March 28, 2006

shuttle dienst

Gekluisterd aan de binnenkant van het huis dat langs de buitenkant natgeregend wordt, een draaiende was en wachtende strijk.
Ik kan geen kant op omdat ik deze ochtend niet anders kon dan met de Chevy zo snel mogelijk langs de Chevrolet garage te passeren omdat er wat raars aan de hand was. Een automatische versnelling die aanvoelt alsof hij het elk moment gaat begeven van het schokken, tijdens het stoppen, tijdens het vertrekken, tijdens de parking-stand, geen erg goed gevoel om je kinderen veilig en wel te brengen en te halen. Een voorzichtige rit van school naar school en dan langs de snelweg richting garage.
De service guy doet zijn inspectie en denkt dat het een dubbel probleem is, iets met de trommelremmen die blijven plakken en iets met de versnellingsbak.
Hij is dus binnen, voor dit en voor dat en dan ook maar voor dat ander en voor een gratis totale inspectie waar ze dan vast nog wat anders vinden.
Het shuttle busje heeft me gratis naar huis gebracht, was dat even plezant zeg. Zitten we daar met 5 huisvrouwen in sportswear en een peuter 'en' 1 Amgen-werknemer in kostuum en zijn headgear in zijn oor, een beetje zenuwachtig omdat die huisvrouwen gezellig zitten te kletsen en te lachen over kindjes en datjes en hij al lang daar had moeten zijn.
Straks, of morgen, of wanneer de kosten aan de Chevy gedaan zijn, komen ze me weer ophalen.
De kindjes ophalen doe ik straks met -carpoolende- Bert zijn karretje, een klein tweedehands bmw-tje convertible, maar hoe we ons daar met zijn zessen gaan inproppen weet ik nog niet. (update: is nog redelijk goed gelukt ook)