Tuesday, March 22, 2005

blog-blog-blog

Dinsdagmiddag, zit hier als "a real American" mijn lunch op te smukkelen terwijl ik mail en blog, geen junk-food, wel een 'grote' kom vol heerlijke sla en vinaigrette met een broodje seafood.
Deze ochtend eerst de nodige boodschappen achter de rug geholpen en straks de lakens van de kinderen uit de wasmachine halen en in de droogkast stoppen, snel want de kinderen zijn op dinsdag vroeg thuis, meestal staan ze voor de deur eer ik er erg in heb, dinsdag is zo een rare dag. Woensdag vind ik beter, net in het midden van de schoolweek. Het zal maar een kwestie van gewoonte zijn denk ik.

Vanaf donderdag blog ik ook voor de standaard-online, een expat-blog, ga er vanavond aan werken want het vraagt nog enige voorbereiding, het systheem wat bestuderen en een aantal blogteksten vanaf het begin van onze reis overplaatsen zodat de lezers het avontuur kunnen meebeleven, het zal snel een paar uurtjes werk vragen.

Maar ik ben wel heel vereerd en trots, mijn ambitie ging helemaal zo ver niet, mijn doelgroep was familie en vrienden, wie ons niet helemaal uit het oog wou verliezen kon altijd terugvallen op het blog om te lezen hoe het nu met me is. Maar ik wil graag mijn emoties delen met andere expats-vrouwen. Er zijn heel veel immigraties van Belgen naar het buitenland, over de praktische kant vind je hopen informatie, maar weinig over de psychologische kant van het gezin, de vrouw die overdag achterblijft in het vreemde land en daar haar draai en nieuwe verantwoordelijkheden moet vinden.

Dit is alvast mijn eerste nieuwe doel in mijn nieuwe thuisland: een tijdje bloggen voor de vlamingen.
"Ann's blogspot" en "the Vanbrandekesgazette" blijven ook nog bestaan, hoop dat de kids deze laatste nu zelf helemaal schrijven, dat was toch de bedoeling.