Friday, March 18, 2005

vrijdag=poetsdag?


Zoals het een goede Belg betaamd, vul ik vandaag, vrijdag, met poetsen van het huis, na het binnenhalen van al de rommel die uit de verhuiscontainer kwam, geen overbodige luxe. Weet nog niet of ik er een vrijdagse gewoonte van ga maken, het is alleen omdat ik zowat door de belangrijkste dozen heen zit en er buiten geen zon te bespeuren valt en de vloeren en de badkamers wel eens een frisse mop of spons kunnen gebruiken.
Ja, ik 'mopper' nu de vloeren, geen 'dweil' en 'aftrekker' want die vind ik niet in de supermarkt, word er zelfs een beetje vrolijk van, ook al is het even wennen, ik voel me dan het meisje uit de Mc-Donald's!

Weet je wat me ook gelukkig maakt vandaag en ik zin heb om te kuisen? Omdat Bert beloofd heeft om vroeg naar huis te komen, dat geeft me zo een echt 'week-end-op-komst' gevoel, iets wat ik niet meer kende, van jaren alleen met de kinderen thuis in Belgie te zitten, altijd een 'over'druk programma en het week-end heel hard nodig te hebben om de dingen, die in de week niet konden, bij te benen, dan heb ik nu het gevoel dat het goed zit.