Saturday, March 29, 2008

Team in Training: week 7

Het had ervan moeten komen, 't was te verwachten maar 't komt hoogstongelegen, mijn ene IT-band wil niet meer mee, "ge doet mij veel te hard werken, ge trekt veel te veel die bergen in met mij, ik moet te snel en te lang lopen, ik doe niet meer mee!" gilde hij deze ochtend tegen me. Toen was ik halverwege de groepstrainingsloop, zeven mijlen ver en nog zeven mijlen verwijderd van mijn auto. En ja, ik had het deze week al een keer voelen aankomen, heb het toen allemaal wat voorzichtiger gedaan, heb zelfs uren (alez, misschien twee keer een kwartier toch) tot aan mijn knieen in het ijskoude oceaanwater gestaan in bikini waarbij die wilde golven tot veel hoger alles natskletsen, totdat mijn benen verdoofd voelden van de kou en ik me gul in het warme mulle zand liet neerploffen. En ja, dat koude zoute water deed veel goeds want toen voelde alles weer als voorheen, helemaal opgeknapt.
Zo had ik mezelf ook beloofd rechtsomkeer te zullen maken van zodra ik er weer last van zou krijgen, maar laat dat nu net op het rechtsomkeerpunt te zijn geweest en koppig en eigenlijk dom in dit geval ik ook ben, laat ik me niet vellen door wat pijn en deed ik gewoon rustig verder, niet te snel en extra voorzichtig met het bergaf lopen, het ging de pijn verbijtend want voor de eerste keer moet ik toegeven dat die tweede helft afzien was met naar het einde toe echte concentratie om door de pijn verder te blijven lopen. (Ik weet het, STOPPEN had ik moeten doen, maar dat woord kende ik toen niet.)
Na twee uur en 14 mijl (=22,5 km) heb ik me neergevleid op de parking, gingen er ijszakken over mijn zere knie en omstreken, kreeg ik goede raad alom en weet ik nu wat me deze week te wachten staat.
De illotibiale band laten herstellen en goeie lopersstretchoefeningen aanleren, de foamroller zijn werk laten doen, versterkende spieroefeningen en het lopen even staken. En dat is nu net mijn probleem, hoe meer en hoe verder ik loop hoe plezanter ik het vind, hoe wilder mijn dromen worden en hoe meer ik wil gaan ontdekken. Maar deze week dus even niet, ik zal me moeten inhouden want volgende zaterdag wil ik die halve marathon ( 13,2 mijl) gaan uitlopen hoor!
En kijk eens allemaal! Heb ondertussen al $ 3500 dollar bijeen gehaald! Zo moet dat zijn!