Sunday, March 09, 2008

Team in Training: week 4

Vanmorgen gingen we reeds het zomeruur in, een beetje uitzonderlijk vroeg want zover ik weet hingen we altijd al een week achterop met Europa, nu zijn we er dus bijzonder rap bij. Niemand die erom klaagt, gek eigenlijk dat ikzelf maar ook de kinderen altijd al klaar zijn voor dit kunstmatig vooruit of achteruit draaien van de klok, zo zijn we al weken veel te vroeg wakker en kruipen we graag op tijd in bed, nu past ons ritme eindelijk terug bij het uur.
Zaterdagochtend was het voor mij ook al vroeg opstaan, om kwart voor zeven was de afspraak aan de loopwinkel niet ver van bij ons. Gelukkig, moest dus geen extra half uur bijtellen voor een lange autorit deze keer, maar gewoon even de straat naar beneden rijden, hoekje om en na vijf minuutjes was ik al ter plaatse. Even heb ik overwogen om extra vroeg te vertrekken en het al joggend te doen, dan was ik al gelijk opgewarmd, maar heb dat toch wijselijk afgelast want een hele week heb ik een verkoudheid zitten wegvechten, dus toch voorzichtig om het niet erger te maken. (Uiteindelijk was het toch nog een extra 3km heen en 3km terug en naar huis is een flinke klim.)
Een trainingsloop (temporun) van een goeie 8 mijl (13 km) werd het op Lynn rd. richting Dos Vientos en terug, een mooie laan (weeral) maar wel heel erg heuvelachtig, maar op mijn thuisbasis en met al dat bergop en bergaf voelde ik me prima in mijn nopjes. Er overviel me achteraf ook een bijzonder succesvol welbehagen maar eens het namiddag was werd ik ook wel erg moe, een namiddagtukje met de beentjes omhoog zal de komende weken na een lange en vermoeiende trainingsweek wel eens meer nodig worden vrees ik. Zondag verklaar ik vanaf nu dan ook volledig rustdag, de familie uitstapjes niet echt meegerekend natuurlijk.
Tegelijkertijd blijft het lijntje bij mijn geldinzamelactie weer stilstaan, erg jammer is dat want zelf heb ik nog een hele weg te gaan en uiteindelijk gaat alles naar dit goeie doel. Ik besef na een maand bezig te zijn ook dat ik het zonder de geldinzameling erg moeilijk zou hebben om dit drukke trainingschema vol te houden, maar zo hand in hand met Team in Training lukt het me wel.
Heb de definitieve papieren nog niet getekend en ingezonden, daarvoor heb ik nog tijd tot eind deze week. Misschien teken ik ze helemaal niet voor San Diego en ga ik volledig door naar Alaska, de natuur in het noorden lonkt en dan teken ik die wel binnen drie weken. De beslissing moet dezer dagen vallen maar dan heb ik wel nog een extra 2000 dollar in te zamelen voor de Leukemie en Lymphomen organisatie, voor wat hoort wat natuurlijk, waar zal ik die halen, hoe pak ik dit aan? Misschien moet ik nu maar obsessief koekjes gaan bakken om te verkopen, misschien moet ik nog meer brieven gaan versturen, misschien de emails zonder antwoord nog een keer doorlopen en het nog eens lief vragen, misschien leen ik wel een loopband, plaats die aan de supermarkt en loop afgewisseld met anderen een marathon op een (altijd drukke) zondagnamiddag aan de in- en uitgang? Heb nog wel een heleboel gekke ideeen, maar het liefste hou ik het wel makkelijk, de training in combinatie met het huishouden vragen al zoveel van me. Ik geef me in ieder geval nog niet gewonnen, mijn eerste marathon zal ik gelopen hebben voor het zomer wordt, Californie "San Diego" of Alaska "Anchorage".