Tuesday, February 26, 2008

pepperspray

Net terug, met vriendin D anderhalf uur in het park, het Fossil trail nog een keertje maar nu in de omgekeerde richting, zalig. Het was hard werken, opberg gaat het langzamer maar blijft maar duren en bergaf is dan weer te steil om goed door te lopen, het is daar meer hoppen van de ene steen naar de andere, maar wel erg goed benenwerk en dat kan ik nu al voelen. En dat terwijl het zonnetje weer hevig schijnt, met de koele zeebries en tussen het struikgewas was dat best comfortabel lopen. Heerlijk, ik blijf ervan genieten. Vooral, dan bereik je na meer dan een half uur bergop lopen de top en ben je verbaasd van het uitzicht en de hoogte die je in die korte tijd hebt bereikt, ik krijg daar dan zo'n oergevoel bij dat ik niet kan beschrijven.
Gelukkig heb ik nu een aantal loopvriendinnen waarmee ik nu minstens een keer per week "op avontuur" kan gaan, zo noemen we dat, mamas avonturen tijdens de schooluren. Alleen mag het niet, dat hebben ze me ten strengste verboden, als ik dan toch wat verder de wildernis in wil trekken dan moet ik me daarvoor een pepperspray aanschaffen. Ik moet daar dan altijd hard mee lachen, een mountain lion valt zijn prooi langs achter aan tegen grote snelheid, dan is er meer kans dat ik in mijn eigen gezicht ga spuiten dan op dat beest. Ja maar toch hoor, weten ze me wijselijk te motiveren, dus misschien zal ik er me toch eens eentje aanschaffen, ze liggen aan de kassa van de roadrunner winkel zomaar voor het grijpen, maar 'k ga dan wel eens oefenen helemaal achter in de tuin.
Ondertussen hebben we de route voor volgende dinsdag al uitgestippeld, vandaag waren het 8 mijl (=13 k.) volgende week zullen er een paar bijkomen maar op de top wordt het minder steil, leuk. Als ervaren loopsters begeleiden ze me een stukje mee in de training naar de halve marathon in april en de volle in juni, plezant om te voelen dat ze zo erg met me meeleven. We plannen nu een datum om die halve trailmarathon vooraf samen te lopen en daar ben ik erg content mee, het voelt zo goed weer vriendschappen op te bouwen (of had ik dat al een keer gezegd?).