Saturday, February 16, 2008

Team in Training: week 2

Een prachtige lenteochtend, acht uur stipt aan de Roadrunner winkel lekker dichtbij huis, vandaag dus nog niet extra vroeg opstaan. Ook vandaag hielden we het bij een korte (2mijl) groepsrun met vooraf een stretching clinic en achteraf een nutrition en hydration clinic, kwestie van die belangrijke zaken van bij het begin goed door te geven, maar eerst en vooral een groeps cheersessie "Go Britt!" en alle andere namen waarvoor we het doen.
Om op schema te komen of te blijven loop ik vandaag of morgen nog minstens een extra 4 tot 6 mijl en dan over de week verdeeld een keer 6 mijl, een temporun van 6 mijl en nog een keer 5 mijl met daartussen verdeeld crosstraining, rust en non-inpact cardio. Een hele opdracht dus en dan zijn we nog maar in het begin van het 17-weken trainingsschema. Ik heb er anders wel zin in, ook al neemt het een flinke hap uit mijn 'vrije' tijd, gelukkig zijn de kinderen groot genoeg en trekken hun plan thuis, ze weten het ondertussen al, mama is gaan lopen op zaterdagochtend en zondagochtend, voor het ontbijt zorgen ze ondertussen zelf samen met papa en die is op zijn beurt ook blij dat hij nu wat extra 'vrije' tijd krijgt om aan zijn oude karretje verder te werken, allemaal perfect dus.
Ondertussen heb ik weer een nieuw trainingsmaatje gevonden voor de trails, allebei racen we mee in de half-marathon "The Great Race" in Agoura Hills op 5 April. Hun 10K race door oud-Agoura is de nummer 1 van de 10K's in de US, maar we doen de "Chesebro" halve marathon die grotendeels op trails door de heuvels loopt, kwestie van een goeie work-out te hebben die dag en reeds het 'halverwege' gevoel te hebben voor het grotere werk twee maand later. De afstand past perfect in het trainingschema al zal de intensiteit veel groter zijn. De sfeer en het voedsel zouden ontzettend goed zijn en mijn Team (in Training) komt cheeren, tof.
Mijn hele entourage van loopvriendinnen is deze afgelopen week plots in een stroomversnelling gekomen en het leuke is dat het 'allemaal' mama's als ik zijn, zelfde lichaamsbouw en met vier en vijf kinderen, ik kan het amper zelf geloven, er staat me zoveel goeds te wachten, ik voel het gewoon!