Saturday, September 29, 2007

Pilates

Alles wat je nodig hebt is een matje!
Pilates, uitgesproken als "Pih - LAH - Teez"
met de nadruk op LAH.
Ook al zijn de zaterdagen en zondagen gereserveerd voor het gezin en zet ik mezelf dan altijd wat meer aan de zijlijn, deze ochtend wou ik toch echt wel eens gaan uitproberen wat pilates is. Dat het zoiets tussen yoga en een goeie workout is kon ik al raden, dat het zeer goed is voor je "core" waarvan ik vandaag eindelijk weet dat dit de hele gordel is van je buikspieren tot de lage rugspieren en dat het vooral ontspannen is terwijl je hard aan't werken bent heb ik pas ontdekt. Ben alvast erg enthousiast want het is een welkome afwisseling tussen al dat cardiowerk tijdens het lopen. Meer nog, ook al heb ik onderweg een heel klein beetje moeten doorduwen op de oude Chevy zijn gaspedaal en was er dus wat stress onderweg om op tijd te komen, ik ben het weekend op en top ontspannen begonnen.
Als gevolg dat ik daarnet nog een pak energie overhad om weer eens een andere soort muffins te bakken voor morgenochtend, ook al stond er nog een restje van de rabarber-aardbeien ontbijtkoek die ik gisteren had uitgeprobeerd.
Zelfs tijdens het handmatig opkloppen en roeren van het deeg dacht ik vanavond nog aan een goed evenwicht, een bewuste ademhaling en aan mijn belly button.
Heb ik me vandaag ook gerealiseerd dat ik de afgelopen week wel iedere dag gewerkt heb aan een fit lichaam, zijn het dan toch een beetje de zotte jaren na je veertigste die in't spel zijn? Of zijn het de Californiers die me geleerd hebben dat er lang jong en gezond blijven uitzien gewoon een kwestie is van gezond eten, veel sporten en heel veel slapen? Laat alle stress los en pluk de dag, dat voeg ik er zelf nog aantoe, met al die zon niet zo moeilijk te doen.

Labels: ,