Thursday, September 20, 2007

Hoe triestig

Ik begin me toch zorgen te maken. Vanmorgen lees ik in de krant dat de Marine legerbasis aan Point Mugu, hier in de buurt dus, speciale oefeningen aan het doen zijn maar niemand zich daar verder zorgen over hoeft te maken en dan lees ik vanavond dat deze namiddag weer een drijvende dode Blauwe Vinvis is gespot in het Santa Barbara Kanaal en die morgen zou aanspoelen ergens op een strand in Ventura, opnieuw, de laatste is nog geen week geleden opgeruimd. Het zou trouwens de derde aangespoelde Blue Whale zijn in negen dagen aan de Zuid Californische kust.
In toeval geloof ik niet, er is vast wat meer aan de hand, en het leger geloof ik al helemaal niet.
Natuurlijk, iedereen en alles zal uiteindelijk sterven, maar drie op zo'n korte tijd is toch wel erg uitzonderlijk. Helemaal buiten proporties.