Thursday, September 27, 2007

wat doe je met je oude iPod?

Electronica evolueert sneller dan ooit en niemand kan het bijhouden. Het eens zo begeerde en hype type voldoet niet meer want dat is nu het oude model. Iedereen kent het wel en meestal kunnen de meesten zich nogal goed inhouden, maar hier in California heb ik de indruk dat er nogal snel wordt veranderd, ze zeggen wel eens het land van het materialisme, alles kan en heb je geen geld dan koop je het op krediet.
De Apple commercie, nergens zo groot als hier. Na de iPhone die nu alom tegenwoordig is, is er nu de nieuwe iPod Nano, anders van model, leukere kleurtjes, met videofeatures, goedkoper, beter, meer opslagruimte. Ik moet toegeven dat ik er ook eens aan gaan voelen ben deze week, mijn 'oude' iPod is 'maar' 2GB en met al die podcasts met loopmuziek van telkens een uur staat hij bomvol, wil ik iets nieuw erop dan moet er eerst wat af, wat meer ruimte zou wat comfortabeler zijn. Maar mijn 'oude' voldoet nog en mijn armbandje is nog steeds niet helemaal versleten, dus ik hou me in.
Nu las ik dat er meisje en haar vader uit onze buurt een project opgezet hebben, in samenwerking met de school gaan ze nog goeie 'oude' iPods verzamelen voor de soldaten in oorlogsgebied. Wel iedere familie heeft een jongen of man als soldaat die uitgezonden is, iets wat dus erg onder de mensen leeft, iets wat ik niet kende vanuit Belgie. De bevolking staat wel achter dit initiatief. Geef je gebruikte iPod aan een soldaat, best wel een tof idee om die gasten wat ontspanning te geven langs deze weg, iTunes download kaarten mag ook.
Als ik zou overgaan naar het nieuwe modelletje staat Ben nog eerst op de lijst. Trouwens zag ik nu ook een Tadpole kids iPod Case in de Applewinkel liggen, daar stop je de iPod in en dan kan je peuter/kleuter ook naar zijn muziek luisteren of naar filmkes kijken! Kan wel handig zijn als kleine broer of zus uren in de auto mee moet tijdens de talloze ritten voor grote broer of zus, maar voor ons is die tijd gelukkig voorbij.