Wednesday, July 25, 2007

dinsdag rustdag?

Ah ha, dinsdag was rustdag althans wat het lopen betreft, want voor de rest was het best wel erg druk en vermoeiend. Dinsdag is hier sinds een tijdje kuisdag en omdat het alweer twee weken geleden was dat er beddelakens gewassen waren, wou ik dat maar in een moeite gedaan hebben. Maar pas op, geloof het of niet, onze wasmachine is nog steeds niet hersteld, er kwam wel al eens iemand naar kijken maar dan moesten er stukken besteld worden en daar zitten we nu al meer dan een week op te wachten. Als die er zullen zijn moeten we een nieuwe afspraak maken en wachten op de herstelling. Om zot te worden, Bert ging al eens goed reklameren en daardoor zullen we gelukkig een groot stuk van de kost terugbetaald krijgen, maar daardoor laten ze ons nu ook extra lang wachten (vermoed ik!). Soit, ondertussen draait een zevenkoppig huishouden dus al twee weken zonder wasmachine en ga ik braaf om de andere dag tussen de lage loonwerkers mijn wasjes doen in de laundromat. Natuurlijk heb ik aanbiedingen van de buren dat ik wel eens een wasje bij hen mag komen insteken, maar die weten niet hoe groot die bij ons uitvallen, dus hou ik dat maar tegoed voor noodgevallen.
En zo vouwde ik na tienen 's avonds het laatste stukje textiel op met loodzware benen en een plakkerig bezwete rug, maar er waren wel weer propere handdoeken en frisse lakens.