Saturday, April 28, 2007

op stap in downtown


Mijn docent fotografie werkt en woont in downtown Los Angeles, in het hartje van Chinatown heeft hij zijn grote studio waar hij gigantische afdrukken maakt voor bedrijven. Hij woont er ook al zo heel erg lang, dat hij de hele buurt met al zijn rariteiten op zijn duimpje kent.
Daarom gidste hij er ons vandaag rond, uren hebben we rondgedwaald met een zwart-wit geladen camera, met de metro trokken we van buurt naar buurt, hij vertelde ons ondertussen over de geschiedenis en toonde ons alle historische plekjes. Wist je trouwens dat het Los Angeles Metro netwerk , of openbaar vervoer, als beste in Amerika bekend staat? Gek als je weet dat net hier de auto nog het meeste koning is!
Miljoenen fotos zijn er in Los Angeles al genomen, de uitdaging vandaag was om origineel te zijn. Nu nog mijn filmrollekes deftig ontwikkeld krijgen, want ik ben erg benieuwd naar mijn eigen resultaten. Erg gedurfd zullen mijn fotos niet zijn, want al dat raar en geestesziek rondlopende volk hield me enigszins tegen, een achtervolging van een gek kon ik nog net aan, maar dat was het dan ook. Wat een geluk dat ik er niet hoef te wonen, het was er trouwens heel wat warmer dan bij ons en ook de lucht voelt er zo vies en vuil, bah, ben ik blij dat we hier een fris oceaanwindje hebben!

Labels: