Tuesday, April 10, 2007

adem happen

Wat vakantie met een werkende mens doet, doet het net het omgekeerde bij mij. Sinds vrijdag zijn de kinderen thuis, nam de kostwinner ook een paar extra vrije dagen en samen met enkele buitenlandse gasten erbij heeft dit als resultaat dat ik het erg druk heb en erover moet waken dat ik niet over mijn toeren begin te draaien.
"Vanavond!" denk ik dan, "als iedereen slaapt dan..." maar dan ben ikzelf zo moe als een hond.
Niet dat het hier niet fijn en gezellig is, maar teveel is teveel en daarom heb ik ze vandaag allemaal het huis uitgegooid, om half negen moesten ze buiten zijn en het liefste blijven ze nu ook nog lang weg. En eindelijk, nadat alles weer op orde ligt, ik een dutje op het terras heb gedaan, een wandeling tot aan de brievenbus ondernam en me nu afvraag waar ze blijven, kan ik met oprechtheid zeggen dat een dagje vrijaf me heel veel deugd gedaan heeft.