Monday, March 19, 2007

5k naar 10k les 28

't Is nog niet gedaan en ik heb nu al heimwee. Heimwee naar al die fijne uurtjes met Evy en haar podcast, wat ga ik zonder haar moeten beginnen!!! Ik voel dat ik me hopeloos eenzaam ga voelen, niemand die door mijn oortjes roept van "komaan, nog een klein beetje, je kunt het" en van "amai, nu ben ik fier op jou" en "volhouden hoor" en "wat doe je dat goed" en nog meer van dat meligs, maar het bracht wel op, hoe onnozel het soms ook klonk want natuurlijk kon ze me niet bezig zien, maar het voelde wel goed.
Maar langzaam neem ik nu afscheid van deze geweldige start-to-run podcast, een geschenk van het internet dat mijn hele leven een andere wending heeft gegeven, geheel onverwachts. Stom begonnen met een eenvoudig en informatief emailtje en van laat ik dat nu toch eens uittesten, het kan me geen kwaad doen en misschien komt er wel iets goeds van, naar steeds maar meer. Van de ene les hopte ik naar de andere en meer en meer begon ik er me beter en fitter door te gaan voelen, soms kon ik bijna niet wachten tot de volgende les want soms waren ze super makkelijk maar toch heb ik me stipt aan de rustdagen kunnen houden, want die zijn nodig om te recupereren en op te bouwen.
Nog twee keer te gaan en dan moet ik het zelf verder doen.
Vandaag liep ik 35 minuten aan een lang stuk door en ik heb er goeie vaart achter gezet, in de mistige ochtend met Evy die nog snel haar tips van de laatste weken wil herhalen, drie kernwoorden moet ik onthouden tijdens het lopen: ademhaling-tempo-houding, drie aandachtspunten waarop ik moet letten ze onder controle te houden.
Overmorgen loop ik mijn langste tijd ooit, een uur en tien minuten. De laatste dag met Evy is op vrijdag, dan worden het drie kwartier met een gezamelijke opwarming, een lang loopstuk met serieuze versnellingen en dan voor de allerlaatste keer samen uitlopen.
En nu ga ik op zoek naar alternatieven voor volgende week, want een ding weet ik zeker, ik blijf dit doen, al zit ik op een verlaten eiland moederziel alleen en zou niemand ooit het resultaat van mijn fit lichaam kunnen zien, ik voel dat het me goed doet, een inspanning voor mezelf, voila.

Labels: ,