Wednesday, June 07, 2006

Tijd

"De tijd is nog nooit zo snel gegaan als het afgelopen jaar!" zei Helena gisteren.
En ze heeft gelijk, het vliegt gewoon vooruit, ongelooflijk, we zijn alweer woensdag, bijna vrijdag, dan weekend en volgende week is het al de laatste schoolweek voor ons.
Onlangs vertelde me iemand dat ze de indruk heeft dat de dagen nu sneller gaan dan vroeger en dat iedereen haar dat kon bevestigen, ook ik en toen Helena er gisteren er ook al over begon was ik best een beetje verwonderd.
Ik herinner me dat als kind de weken soms tergend traag vooruit gingen, vooral als je naar iets verlangend uitkeek als de zomervakantie, toen kropen de dagen. Als ik dan in de namiddag thuis was om de examens te studeren dan had ik altijd het gevoel dat een dag er voor twee duurde.
Is het niet zo dat als we ons vervelen het trager gaat dan als we het goed hebben? Misschien is het nu gewoon veel aangenamer leven dan vroeger, ook voor de kinderen, doordat alle dagen genieten is gaat het gewoon sneller, denk ik.