Wednesday, May 24, 2006

Jack

Wie mij kent weet dat ik er geen gewoonte van maak om over anderen buiten mijn gezin wat te vertellen, dat ligt niet in mijn karakter en ik voel me daar ook het beste bij.
Toch wil ik even een kleine uitzondering maken, vooral omdat deze man zo bijzonder is, niet omdat hij beroemd is maar door zijn ongelooflijke levensstijl. Hij woont hier een paar huizen vandaan, beneden in de straat en al weken zien we hem in en rond zijn tuin werken.
Deze periode van het jaar is er in de tuinen altijd veel werk. Voor 1 juni moeten alle struiken en bomen opgesnoeid zijn, moeten alle niet groene/of gesproeide gebieden afgemaaid zijn in een gordel van enkele meters rondom huizen en gebouwtjes, de 'brushclearance' en moet alle dode hout verwijderd zijn. Dit is bij wet en als bescherming voor je huis wanneer in de late zomer en herfst de natuurlijke bosbranden of 'wildfires' opsteken, na 1 juni komt ook daadwerkelijk de brandweer alle huizen en tuinen controleren die gelegen zijn aan natuurgebied. Omdat we een lange, natte winter en lente achter de rug hebben heeft alles ook in volle weelde kunnen groeien en is er nu extra werk, ook kan je best goed werk leveren want ook de vele oliehoudende planten in de bergen hebben goed kunnen groeien en zullen dus goede brandstof leveren bij eventuele bosbranden, het worden dus hevige branden.
Terwijl velen -wij ook- hulp inroepen van tuinders met bosmaaiers, doet deze man het allemaal zelf, nogthans is zijn tuin niet min, daarbij gaat hij drie maal per week naar de gym en rijdt wekelijks in zijn pick-up naar de golfbaan. Allemaal goed, maar kan je geloven dat die man dit jaar 93 wordt en enkel zijn hoorapparaatje verraadt dat hij misschien wel boven de 80 moet zijn!