Monday, June 19, 2006

maandagochtenden

Puf, even op een stoel zitten, maandagmiddag en ik heb er ondertussen al een heel traject opzitten. Niet op de baan maar binnenshuis. Maandagochtend is opnieuw mijn officiele kuisdag, na het weekend moet er toch altijd opgeruimd en extra gestoft worden en dan is het fijn als ik wat hulp kan krijgen. Sinds een drietal weken heb ik Lidia, een Z.-Amerikaans madammeke, niet te jong en niet te oud, een harde werker, vriendelijk en betaalbaar. Samen klaren we de klus op een viertal uurtjes. Nog wat wennen aan elkaar en dan zit het wel goed.

De eerste echte vakantiedag, kinderen thuis en dat vraagt wat nieuwe organisatie. Iedere keer is het hetzelfde, ze moeten weer hun draai vinden in de vrije dagen, weer zelf creatief gaan bedenken hoe ze die vullen en soms geeft dat eens wat extra stress, gelukkig maar voor enkele dagen, hoop ik toch!