Wednesday, May 17, 2006

cactii


Vandaag heb ik mijn eerste cactusjes gekocht, terwijl ik het er nooit van moest hebben, ze steken meestal, groeien zo traag en zijn veel te statisch om een plant te zijn, gewoon saai dus.
Maar dan had ik die dingen nog niet in zijn optimale ecosystheem gezien, droog, zonnig en heel erg warm, zoals het in ons cactussenhoekje is naast de voordeur, goed beschut tegen de wind en de muur straalt na zonsondergang zijn opgeslagen warmte uit over de planten. Diegene die er al stonden doen het uitermate goed, reeds maanden hebben we continu bloemen, hun afmetingen nemen overdreven proporties aan en de Aloe Vera plant hebben we, na een plantenles van de buurvrouw, al kunnen gebruiken bij zonnebrand.
Daarom begin ik die stekelige en watervasthoudende planten wel te mogen, ik zie nu dat ze wel kunnen groeien en dat ze wel mooi in bloei komen, als ze maar de juiste standplaats hebben.