Thursday, March 23, 2006

deel1

Onze schaduw langs de velden in Ventura County.

Oef, van dit stuk ben ik alvast vanaf.
Hoe gek eigenlijk dat ik toch een klein beetje zenuwachtig was, voor niets nodig maar kon het niet tegenhouden. De doemgedachte dat ik misschien wel net te veel foutjes zou hebben en dan pas na een week opnieuw mag proberen, Bert die zo lief was om met me mee te gaan, al zijn kostbare tijd voor niets geweest. Ge kunt dus denken hoe blij ik was, na het beantwoorden van alle 38 vragen, dat ze allen correct waren, nul fouten, Yes!
Niets, geen enkele vraag over echte verkeersregels, geen enkel verkeersbord, geen onbruikbare theorie, maar allemaal praktische naar de veiligheid gerichte strikvragen.
Paperassen, oogtestje, vingerafdruk en foto. Deze "license" wordt ook mijn nieuwe identiteitskaart en die krijg ik na een positieve praktische rijtest.
Zo fier als een gieter heb ik me daarna getrakteerd op wat nieuwe potterij voor om en rond het huis, nog wat bloemenplantjes allerhande en tomatenplantjes. Ook al kennen we geen echte winters, het lentegevoel heb ik nu wel in mijn vel.