Wednesday, March 22, 2006

doorgelezen

Ik voel me weer het studentje van 18, de blauwe map met het uitgeprinte "California Driver Handbook" naast me, de belangrijke punten gemarkeerd met fluo-tje om nog een tweede keer snel door te nemen, maar 't is ondertussen al na half tien 's avonds en heb voor dat laatste dus geen zin meer.
'k Ben al blij dat ik het allemaal begrijp, hoe kan ik anders die multiple choice vragen deftig beantwoorden? Je kunt wel kiezen in welke taal je het wil doen maar nederlands zit er nu net niet tussen, trouwens, ik zou het maar gek vinden ook.

Een klein testje, wie durft?:

A: When you are merging onto the freeway, you should be driving:

  1. At or near the same speed as the traffic on the freeway.
  2. 5 to 10 MPH slower than the traffic on the freeway.
  3. The posted speed limit for traffic on the freeway.
B: You want to make a right turn at an upcoming intersection.
You should slow down and:
  1. Move toward the left side of your lane.
  2. Avoid driving in the bicycle lane.
  3. Signal for 100 feet before turning.