Friday, March 24, 2006

simoniz


Het eerste jaar deden we het steevast zelf, tot ik onlangs de onbemande hogedruktunnel achter de hoek heb geprobeerd, tot ik vandaag het gigantische superdeluxe autowasbedrijf uit de streek heb ontdekt.

Soms staat er aan de hoek een mannetje te zwaaien met een reklamebord dat het maar $4.95 is voor een buitenwas, nu stond hij er niet, omdat het druk was en reklame vandaag niet nodig. Maar ik had mijn coupons op zak, van $10 stuk voor een volledige binnen-en buitenwas, gekocht ten voordele van Eveline's promotie einde schooljaar 'en' de SUV was goed vuil.

Je rijdt net een tankstation binnen met achten naast elkaar, de wagen laat je onbemand met sleutels achter. Met twee beginnen ze in volle vaart met reuzeslurfen te stofzuigen. Dan zie je de wagen naar de hogdrukreinigers rijden waar hij automatisch door het carwashsystheem wordt gegleden. Ondertussen ben je zelf binnen om te betalen en zie je door de ramen je wagen voorbijglijden, vol schuim, onder druk en door de blazers. Je kunt volledig je voertuig volgen tot het weer buiten staat en er iemand inspringt en hem bij de rest parkeert om af te drogen, de ramen en de binnenwas te doen. Alles ging in een flits aan me voorbij.

Ik was er helemaal van overdonderd, totaal van slag door de snelheid en professionaliteit, zodat ik veel te laat weer tot mijn positieven kwam om een foto te maken, maar toen was het al bijna weer over. Hij blinkt nu als een pareltje en als het binnen de 24 48 uren regent mag ik gratis opnieuw!