Tuesday, November 08, 2005

wasdag

"Mama is precies wel blij he!" hoor ik deze ochtend als ik langs de open trapgang naar beneden kom. En of ik blij ben! Meer nog, ik heb nog nooit zoveel goesting gehad om eens heel veel vuile was te wassen, te drogen en netjes in de kasten -voorlopig van dozen- te leggen. Dat gevoel is me sinds 18 jaar niet meer overkomen, toen had ik net mijn eerste eigen huishoudentje met mijn lief en mezelf en toen vond ik het ook zalig om zijn vuile onderbroeken te wassen. Maar nu zijn de stapels zeer hoog opgelopen en heb ik sinds gisterenavond eindelijk een was-en droogautomaat naar mijn wens, geen doldraaiende 'toploader' waar de viese sokken een beetje in hun eigen vuile sop ronddraaien en geen oververhitte 'dryer' waar Alexanders gloednieuwe t-shirts in krimpen. Maar een goeie spiksplinternieuwe middenklasse 'frontloader' wasautomaat met een 'high efficiency' label en een stille, goed instelbare droger. En dan is mama content!
Benjamin vind wel dat hij een beetje achteruitgestoken wordt: "gij krijgt altijd dure speelgoedjes van papa en wij niet!"
De dag is hier nog maar net begonnen en raad eens wat ik vandaag ga doen?