Saturday, November 05, 2005

verhaaltjes

Ga ik hier nu wat vertellen over lege dozen of over volle dozen?
Of misschien kan ik het wel eens hebben over dingen verplaatsen, of misschien over puzzelen met huisgerief of over de 3-car garage die momenteel vol staat met allerlei of misschien kan ik ook wel vertellen over haken en ogen en vijzen en schroeven en ander werkgerief.
Oh ja, ik kan het ook wel hebben over de was- en droogautomaat die vandaag besteld is en maandag geleverd wordt, een klein detail dat ondertussen een hele berg vuile was achtergelaten heeft, een huis zonder met 7 bevuilende personen, tel maar eens op hoeveel kousen dat zijn en hoeveel onderbroekjes en hoeveel al de rest, een hele stapel wit en een nog grotere stapel gekleurd.
Maar misschien kan ik beter wat schrijven over de stralende zon die vanaf zes uur in de ochtend onze slaapkamer binnenkomt, over een meisje met lange rode vlechtjes in pyama's die over haar balkon naar beneden is geklauterd en daar beneden bij de paardjes staat te kletsen bij nog twee andere meisjes ook in pyama's, allen op blote voetjes, die samen paardenpoep opscheppen en het is nog geen eens zeven uur!
Of over onze zonne-energie lampjes die de steile oprit afbakenen tijdens de vroege donkere avonden omdat het telkens een rollercoasteravontuur is om blindelings de donkere oprit op te rijden. Of over de straffe verhalen van de buurvrouw over de pizzaman die reeds de helling is afgedonderd, wagens die vastgeraken in diepe ravijntjes en trucks die onmogelijke toeren uithalen zodat alle bewoners doodleuk buiten kunnen kijken naar het spektakel, vorige week was dus geen uitzondering!
Maar het internetten zonder internetconnectie is ook wel een leuk verhaaltje, buren die allen draadloos het web op surfen, maar onbeveiligd zodat ik overal binnengeraak zolang hun modem maar blijft aanstaan, het kan wel alleen vanuit onze slaapkamer, daar heb ik blijkbaar de beste stralingen.