Saturday, October 22, 2005

zolder

Mensen praten met moeilijke woorden en ik kan er niets van verstaan,
ik zeg maar "yes" en "no" en "probably" en "thank you".
Makelaar Grant wil "Open House" en ik wil/moet inpakken,
ik smeek "can't you do it when we are moved?".
Kinderen spelen en kijken vragend in mijn ogen,
ik glimlach en ben tevreden dat zij zich tenminste amuseren.

Mijn gedachten zijn op zolder in Doorslaar waar we maanden samen hebben gezwoegd onder vuil en stof, waar we uren hebben gebabbeld terwijl we kilo's oude spijkers een voor een uittrokken, waar we met gevaarlijke toverdrankjes viese zolderbalken weer proper kregen, waar we op handen en knieen oude vloeren vervangen hebben door nieuwe terwijl we stiekem hoopten dat er ergens wel een schat verborgen lag, maar waar het vooral best gezellig was tussen opa en schoondochter met zwangere buik en baby's.